In ultrices hendrerit elit nec elementum. Nam a ligula sit amet arcu pharetra commodo vel vel diam. Etiam rutrum nisl non felis malesuada facilisis
Poruszać się biegiem do przodu możemy za pomocą klawisza kierunkowego w górę. Aby skierować Larę w odpowiednią stronę używamy klawiszy kierunkowych w prawo lub w lewo.
Chód
Aby poruszać się do przodu wolnym krokiem należy przytrzymać klawisz shift i klawisz kierunkowy w górę. Za pomocą klawiszy kierunkowych można odpowiednio sterować Larą.
Kroki w bok
Lara może także stawiać małe kroki w bok. Aby je wykonać należy użyć klawiszy delete (krok w lewo) lub page down (krok w prawo).
Przewrót
Obrót o 180 stopni możemy zrobić przy pomocy klawisza end. Lara nie wykonuje go w miejscu, lecz nieznacznie się przesuwa.
Skok
Po przytrzymaniu klawiszy alt i dolnego kursora Lara wykona skok z przewrotem w tył. Możliwe są także skoki w bok (alt + odpowiedni klawisz kierunkowy).
Uwaga: Skok w miejsu wykonujemy przy użyciu klawisza alt. Jeśli Lara może chwycić się jakiejś krawędzi, zrobi to, gdy naciśniemy klawisz ctrl, kiedy postać będzie w górze.
Skok na główkę
Lara może także skakać na główkę. Skok taki może być wykonywany na płaskim podłożu oraz do wody. W obu przypadkach używamy klawisza kierunkowego w górę, alt i shift. Taki skok może być wykonany również z rozbiegu. W tym celu najpierw biegniemy, a klawisze alt i shift naciskamy w odpowiednim momencie. Jeśli skaczemy na płaskim podłożu, Lara wykona przewrót, kiedy spadnie na podłogę. Skok taki z większych wysokości na podłogę może się skończyć śmiercią bohaterki.
Po skoku do wody Lara znajdzie się pod wodą. Aby się tam poruszać używamy klawisza alt, a aby skierować się w odpowiednią stronę naciskamy właściwy jej klawisz kierunkowy. By wypłynąć na powierzchnię przytrzymujemy dolny kursor, by zanużyć się głębiej – kursor górny.
Dźwignie podwodne uruchamiamy podpływając jak najbliżej i używając klawisza ctrl.
Na powierzchni
Pływanie po powierzchni zbliżone jest do normalnego biegu. Używamy więc klawisza kierunkowego w górę, możemy także sterować na boki. Aby zanużyć się pod wodę naciskamy alt. Z wody wychodzimy podpływając do brzegu i naciskając klawisze ctrl + kursor górny.
Możliwe jest także poruszanie się na boki. Tak samo jak przy biegu, wkonujemy ten ruch przy pomocy klawiszy delete oraz page down. Aby Lara pływała na plecach do tyłu, używamy kursora dolnego.
Strzelanie
Strzelać możemy za pomocą klawisza ctrl. W trakcie walki jest możliwe wykonywanie skoków i bieganie, co często okazuje się bardzo przydatne. Lara celuje automatycznie, gdy więc przytrzymamy ctrl odda serię strzałów do celu. Możliwa jest także zmiana broni w każdym momencie.
W dowolnym momencie kiedy Lara jest na lądzie, możemy wyciągnąć pistolety lub strzelbę. Korzystanie z broni nie jest jednak możliwe w wodzie. Aby wyjąć lub schować broń korzystamy ze spacji. Poruszanie się z bronią jest niemożliwe kiedy potrzebujemy użyć klawisza ctrl (np. przy chwycie krawędzi).
W trakcie gry możemy dostać się do menu ekwipunku za pomocą klawisza esc (jest to także pauza gry). Kursorami bocznymi obracamy menu i widzimy cały nasz akwipunek. Aby użyć apteczkę należy wybrać ją z menu i wcisnąć ctrl lub enter. Podobnie jest z broniami. W ekwipunku Lara ma także kompas. Gromadzimy tam też amunicję, jeśli nie posiadamy jeszcze broni, by ją wykorzystać. W plecaku mamy nieograniczoną ilość miejsca. Aby z menu ekwipunku przejść do menu przedmiotów, używamy górnego kursora.
Chwytanie krawędzi
Aby dostać się na małą wysokość wystarczy podejść do bloku, na który chcemy wyskoczyć i przytrzymać klawisze ctrl oraz kursor górny. Lara wtedy od razu wdrapie się na górę. Jeśli jednak chcemy zawisnąć na krawędzi należy najpierw wykonać skok (alt), a w powietrzu chwycić się krawędzi (ctrl). Możliwy jest także skok z rozbiegu, aby go wykonać należy biec do przodu i w odpowiednim momencie wcisnąć klawisz alt. Lara może także w trakcie skoku chwycić się krawędzi, jeśli użyjemy klawisza ctrl, a półka, na którą chcemy się dostać będzie w zasięgu bohaterki.
W trakcie wiszenia na krawędzi trzeba cały czas trzymać ctrl, by Lara nie spadła. Można wtedy poruszać się po krawędzi wciskając odpowiednio kursor prawy lub lewy. Ruch ten jest przydatny, gdy Lara nie może podciągnąć się wyżej.
Wspinanie
Aby wyjść na blok po zwisie należy – trzymając ctrl – wcisnąć kursor w górę. Gdy nie będzie to możliwe, oznacza to, że na półce, na którą chcemy wejść nie ma miejsca.
Podnoszenie przedmiotów
Głównym klawiszem akcji jest ctrl. Za jego pomocą wykonujemy większość czynności w grze. Jedną z ważniejszych jest podnoszenie przedmiotów. Aby to zrobić należy stać nad przedmiotem (np. kluczem, apteczką) i nacisnąć ctrl. Można także w każdej chwili zobaczyć lub użyć podniesiony wcześniej przedmiot.
Przełanczanie dźwigni
Otwierać różne przejścia, drzwi, bramy itp. możemy za pomocą dźwigni. Aby skorzystać z dźwigni na lądzie należy stanąć przodem do niej i wcisnąć ctrl. Najczęściej dźwignie można także przestawiać z powrotem, w tym celu wystarczy jeszcze raz wcisnąć ctrl stojąc przy dźwigni.
Używanie kluczy, artefaktów lub posążków
Otwieramy przejścia także za pomocą różnych kluczy, artefaktów lub posążków. Podobnie jak w przypadku dźwigni podchodzimy do „dziurki od klucza” i naciskamy ctrl. Uruchomi się wtedy menu przedmiotów (patrz: menu), należy wybrać właściwy klucz, który Lara wykorzysta. Jeśli nie posiadamy odpowiedniego klucza Lara nas o tym powiadomi.
Popychanie / Ciągnięcie obiektów
Aby przesunąć np. skalny blok należy do niego podejść i przytrzymać klawisz ctrl. Widzimy wtedy, że Lara przygotowuje się do pchania lub ciągnięcia głazu. Trzymając klawisz ctrl i wciskając kursor górny spowodujemy przepchanie bloku do przodu.
Aby Lara pociągnęła blok należy przytrzymać ctrl oraz wcisnąć kursor dolny. By wdrapać się na blok unikając przesuwania go, najlepiej podskoczyć w miejscu (alt) i chwycić się krawędzi (ctrl), po czym trzymając ctrl podciągnąć się za pomocą górnego kursora.
Rozglądanie się
Aby spojrzeć na boki, w górę lub w dół przytrzymujemy klawisz 0 na klawiaturze numerycznej. Wzrokiem Lary kierujemy przy pomocy kursorów.
Aby obrócić się wokół własnej osi w dowolnym kierunku i o dowolną ilość stopni należy używać jedynie kursora w prawo lub w lewo.
Opisy zaczerpnięte z laracroft.pl
Nulla facilisi. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra